Obserwatorzy

poniedziałek, 20 lutego 2017

Jak od Babci! DIY kapcie na drutach.

Babcia robiła nam kapcie, z takiej brzydkiej i sztucznej włóczki (nie pamiętam nazwy). Po mimo braku urody, zawsze je lubiłam. Wczorajszą niedzielę spędziłam na dzierganiu właśnie takich kapci. I jestem mega zadowolona! Zrobiłam je co prawda z wełny o większej urodzie niż te babcine, komfort jednak jest taki sam!

Moje tylko pomponów nie mają, żeby kotów nie drażnić :-)

Przepis na moje kapcie, rozmiar 36.

Wełna, to oczywiście akryl przeznaczony do drutów 3,5. Nie zużyłam całego 100g motka
Robiłam je na drutach 2,5.

Nabieramy 39 oczek i przerabiamy od pięty do palców:
12 oczek ściegiem francuskim- 15 oczek jerseyem-  12 oczek ściegiem francuskim.
I tak do wysokości 14 cm.
Później wszystkie oczka przerabiamy jerseyem przez 8 cm.
Na całkowitej wysokości 22cm przerabiamy po 2 oczka razem, czyli zostaje nam 15 oczek,
w kolejnym rzędzie, odcinamy ok 30 cm włóczki i wszystkie oczka na nią przekładamy,
następnie je zaciskamy na tej nitce i zszywamy aż do ściegu francuskiego.



Kapcie można ozdobić pomponem lub kwiatuszkiem.

Miłego noszenia!



2 komentarze:

  1. Aniu, wprawiaj się Kochana, wprawiaj :) śliczne papucie

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj pamiętam takie cepłe i wygodne kapcie :) Brawo!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zaglądacie, a tym bardziej, że piszecie :-) Ania